کنفرانس Google I/O چه در مورد آینده اندروید به ما گفت؟

اندروید پی تا مدتی دیگر از راه می‌رسد و تقریبا همه ویژگی‌های جدیدی که قرار است به آن اضافه شود را می‌دانیم و در مورد آن خوانده‌ایم. بعضی تغییرات نسبت به نوقا و اوریو که این روزها روی بیشتر تلفن‌های اندرویدی دیده می‌شود کاملا مشهود است.

صحبت‌ها و موضوعاتی که در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل ۲۰۱۸ موسوم به Google I/O مطرح شد به ما دیدگاه بهتری نسبت به آینده این سیستم عامل محبوب و جهانی داد.

  سیستم عاملی امن‌تر از گذشته



یکی از امیدبخش‌ترین اعلان‌های مراسم Google I/O صحبت در مورد ارائه اندروید پی و اعلام هفت شرکت به اضافه گوگل برای آمادگی عرضه ورژن‌های بتای سیستم عامل برای تست‌های اولیه بود.


ما انتظار داریم که برندهای بیشتری به زودی اندروید پی را برای دستگاه‌های خود منتشر کنند اما ارائه نسخه پیش از عرضه برای دستگاه‌هایی غیر از دستگاه‌های خود گوگل یک اتفاق جدید است.


این موضوع دلالت بر تصمیم گوگل و شرکت‌های دیگر برای ارائه سریع‌تر آخرین نسخه اندروید روی دستگاه‌های موجود در بازار دارد.


اسنشال، نوکیا، شیائومی، وان پلاس، ویوو، سونی و اوپو اسم‌هایی هستند که در نطق مراسم Google I/O از آن‌ها صحبت شد. برندهای بزرگ‌تر، مثل سامسونگ غایبان این لیست هستند که البته چنین انتظاری هم می‌رفت.


این شرکت کره‌ای بیشتر از هر هفت کمپانی نام برده شده اندروید را تغییر می‌دهد در حالی که این شرکت‌ها قصد دارند اندروید خالص یا نزدیک به خالص را در حالت بتا روی موبایل‌هایشان انتشار دهند.


اما اگر این کمپانی‌ها زودتر دستشان به اندروید می‌رسد پس می‌توان امید داشت که نام‌هایی چون سامسونگ، ال جی، هوآوی و دیگران هم بودجه بیشتری برای عرضه سریع‌تر اندروید مخصوصشان روی موبایل‌ها کنار بگذارند.


دلیل ارائه آپدیت‌های سریع‌تر در دو فاکتور خلاصه می‌شود. گوگل همزمان با معرفی اندروید اوریو پروژه Treble را به نمایش گذاشت که فریم‌وورک سیستم عامل را از لایه سخت افزاری جدا می‌کرد. این موضوع باعث می‌شد تا ارائه ورژن‌های جدید اندروید سریع‌تر و ساده‌تر شود.



بخش دوم این معادله به نقش تولیدکنندگان سخت افزارها و چیپ سازهایی مثل کوالکام و های سیلیکون در رابطه با توزیع ورژن جدید اندروید باز می‌گردد.


نرم افزار هنوز هم از سوی گوگل در اختیار تولیدکنندگان چیپ‌ها قرار می‌گیرد، پیش از آنکه در اختیار تولیدکنندگان تلفن‌های همراه قرار بگیرد اما پروسه تایید آن ساده‌تر شده.


لازم نیست درایورها آپدیت شوند تا آی‌اس‌پی‌ها، دی‌اس‌پی‌ها، بلوتوث و دیگر بخش‌های دستگاه با ورژن جدید اندروید قادر به فعالیت باشند. پروسه‌ای بسیار سریع‌تر برای تولیدکنندگان چیپ‌ها که تکمیل سیستم عامل و رسیدن آن به دست سازندگان موبایل‌ها را هم سریع‌تر می‌کند.


منبع: digiato



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.