آیا تغییر الگوی تجاری گوگل مپس به معنای پولی شدن آن است؟

اخیرا شاهد انتشار خبری مبنی بر پولی شدن سرویس گوگل مپس هستیم؛ اما این خبر صحت ندارد و گوگل بر طبق اطلاعاتی که ماه گذشته ارائه کرد، الگوی تجاری گوگل مپس را تغییر می‌دهد.

اخیرا برخی از رسانه‌های فارسی‌زبان اخباری مبنی بر پولی شدن سرویس گوگل مپس منتشر کرده‌اند. انتشار این خبر این شبهه را در مخاطبان ایجاد کرده‌ است که تمام استفاده‌کنندگان از سرویس گوگل مپس یا نرم‌افزار نقشه‌های گوگل باید از امروز (۲۱ خردادماه) برای استفاده از آن‌ها مبلغی پرداخت کنند. جالب‌تر این‌که برخی از این رسانه‌ها وب‌سایت انگلیسی‌زبان ونچربیت (VentureBeat) را به‌عنوان منبع این خبر ذکر کرده‌اند. در ادامه به بررسی صحت این مسئله می‌پردازیم.


  ادامه مطلب ...

نسل بعدی آیفون احتمالا به درگاه USB-C مجهز خواهد شد

اپل احتمالا در چرخشی بزرگ نسبت به سال های اخیر آیفون های خود را به درگاه USB-C مجهز خواهد کرد.

اخیرا نشریه تایوانی «دیجی تایمز» در گزارشی که منبع آن را افراد آگاه در زنجیره تامین اپل ذکر کرده از تجهیز آیفون های ۲۰۱۹ به درگاه USB-C خبر داده؛ با این حال گزارش مذکور به جزئیات این مساله اشاره نکرده است:

 

ادامه مطلب ...

دارویی برای جلوگیری از آسیب مغزی فضانوردان در ماموریت فضایی

ناسا و شرکت‌های فضایی می‌خواهند طی ۱۵ سال آینده فضانوردان را به مریخ بفرستند و دانشمندان به‌دنبال توسعه‌ی درمان‌های دارویی برای جلوگیری از نقص شناختی ناشی از اشعه‌های کیهانی هستند.


یکی از بزرگترین چالش‌های انسان در خارج از زمین، نحوه‌ی مقابله با خطرات ناشی از پرتوهای کیهانی در فضای عمیق است. خورشید جریان بی‌پایانی از پرتوهای کیهانی را پرتاب می‌کند، پروتون‌های پر انرژی که عمدتا توسط میدان مغناطیسی زمین منحرف می‌شوند. اما در فضا چنینی حفاظتی وجود ندارد و هنگامی که فضانوردان به نواحی خارج از سپر میدان مغناطیسی سیاره ما سفر کنند، در معرض اشعه‌ی کیهانی قرار می‌گیرند. برخی از پژوهش‌ها برآورد کرده‌اند پرتوهای کیهانی تا هزار برابر از پرتوهای خورشیدی روی زمین قوی‌تر هستند.


  ادامه مطلب ...

رایج ترین اشتباهات در انتخاب پسورد که همه ما مرتکب می شویم!

به طور کلی همه ی ما در انتخاب پسوردهایمان ضعیف عمل می کنیم! طبق مطالعه ی جدیدی که محققان در Virginia Tech and Dashlane انجام دادند، اکثر مردم در انتخاب پسوردهایشان دچار اشتباهاتی مشابه می شوند. مثلا خیلی از مردم نام برندهای مختلف یا تیم های ورزشی را برای پسورد خود انتخاب می کنند.



  ادامه مطلب ...