اختراع شگفت انگیز ژاپنی ها که جهان را زیر و رو می کند

اختراعات عجیب و شگفت انگیز کشور ژاپن بسیار فراوان و کم نظیر می باشد و می توان گفت اختراع های این کشور در دنیا حرف اول را می زند.

اختراعات کم نظیر شگفت انگیز ژاپنی ها 

اختراعات عجیب و شگفت انگیز ژاپنی ها کم نیست اما در طول تاریخ چشم بادامی ها بیشترین اختراعات بشر را به جهان معرفی کرده اند. اختراعات عجیب و شگفت انگیز ژاپنی ها، از سلاح ها گرفته تا انواع وسایل الکترونیک، توانسته به فرهنگ، سرگرمی و زندگی روزمره مان کمک کند. امروزه هم آن ها با اختراع لوازم جدید در عرصه تکنولوژی زندگی ما را آسان نموده اند. 25 اختراع عجیب و حیرت انگیز ژاپنی ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

  قطار تندرو 

یکی از مهمترین اختراعات عجیب و شگفت انگیز ژاپنی ها در عصر مدرن ، ساختن قطار تندرو توسط ژاپنی ها بوده است. به عبارتی دیگر بعد از اختراع خودرو قطار محبوبیت خود را در ایالات متحده از دست داد. اما در ژاپن این تکنولوژی با قدرت بیشتر بازگشت. ژاپن در سال 1964 نخستین خطوط قطار تندرو را از توکیو تا اوزاکا راه اندازی کرد. این اختراع به سرعت به صورت عمده مورداستفاده قرار گرفت، به خصوص در مکان های شلوغ که به سیستم رفت وآمد سریع نیاز داشتند.

 

قطار تندرو از مهمترین اختراعات ژاپنی ها

ریکشا 

ریکشا یک وسیله گاری مانند است که فردی آن را کشیده و توسط آن دیگری را حمل می کند. این وسیله هوشمندانه ریکشا نام دارد و نخستین بار ژاپنی ها در سال 1860 آن را اختراع نمودند. این وسیله در آن زمان یک روش ارزان و محبوب برای نقل وانتقال به شمار می رفت. همچنین یک روش مناسب برای حفظ تناسب اندام هم محسوب می شد.

نودل فوری 

آیا نودل فوری دوست دارید؟ بنابراین باید از ژاپنی ها متشکر باشید. مموفوکو آندو پس از نظاره کردن خرابی های ناشی از جنگ جهانی دوم آن را اختراع کرد. نودل مرغ نخستین بار در سال 1958 فروخته شد و از آن زمان دانشجویان یکی از طرفداران آن بوده اند.

رمان 

داستان گنجی (The Tale of Genji) نوشته شده در قرن یازدهم ژاپن را اولین رمان جهان می دانند. این رمان توسط زنی به نام مورازاکی شیکیبو نوشته شد و درباره یک اشراف زاده جذاب و داستان های عاشقانه اوست.

شمشیر کاتانا 

اگرچه گفته می شود نوع قدیمی کاتانا از چین به ژاپن آورده شد اما نوعی که امروزه آن را به نام کاتانا می شناسیم سلاح سبک تر و باکیفیت تری است که در ژاپن ساخته شد و توسط مبارزان سامورایی استفاده می شد. این سلاح نخستین بار در سال های 1392-1573 در دوره موروماچی دیده شد.

 

شمشیر کاتانا مورد استفاده مبارزان سامورایی

ظروف چینی 

ظروف چینی در قرن 16 در ژاپن اختراع شد و توسط شرکت تجاری Dutch East Indian صادر می شد. این ظروف توسط ری سامپی سفالگر اختراع و ساخته شد.

اختراع ظروف چینی در قرن 16 توسط کشور ژاپن

ریزرایانه 

نخستین ریزرایانه که Sord SMP80/08 نام داشت در سال 1972 اختراع شد. اگرچه این سازه در ابتدا یک شکست محسوب می شد و اصلاً تولید نشد اما باعث پیدایش کامپیوترهای امروزی شد.

واکمن 

اگرچه تکنولوژی این وسیله توسعه پیدا کرده بود اما این شرکت سونی بود که برای نخستین بار کاست ها را درون جعبه ای قرار داد که به شما اجازه می داد حین راه رفتن به موسیقی گوش دهید. این وسیله که واکمن نامیده می شد در سال 1979 تولید شد. این وسیله باعث شد که برای نخستین بار در تاریخ فروش نوارهای کاست به اوج برسد.

تولید ناب 

شرکت تویوتا در دوان پس از جنگ جهانی دوم ژاپن، سیستم تولید ناب را از مطالعات سیستم تولید فورد و هماهنگ نمودن آن با خواسته های خود ایجاد کرد. هدف این سیستم این بود که با حفظ بازدهی اتلاف زمان را به حداقل برساند. این سیستم اکنون بسیار رایج است.

سی دی ، دی وی دی و بلوری 

دیسک های فشرده توسط شرکت های سونی و فیلیپس اختراع شدند. این دو شرکت بر سر جزئیات آن مذاکره کرده و درنهایت دیسک های 115 میلی متری امروزه که 74 دقیقه حافظه دارند تولید شدند. پس ازآن سونی دی وی دی را اختراع کرد و سپس و با تولید دیسک های بلوری حتی دی وی دی اچ دی را هم از میان برداشت.

منبع: namnak.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.